Раздел: Рисуване на Риба Таралеж - ADIANAM Red Hot Sopt



Навигация чрез Бърз достъп



Навигация на страниците в раздела


Съдържание на страницата

Раздел: Опит

Рисуване на Риба Таралеж
(или автопортрет)

Моят много добър приятел, също таралеж, но сухоземен, заяви, че таралежите не били толкова кръгли (виж "Рисуване на Ежко") и се опита да разбие на пух и прах творението ми от преди две години. Аз пък съм зодия риби и, следователно, много добре знам колко кръгли са бодливците. А за доказателство днес направих друга рисунка. Топ-топ-топ... топката топна... къде ли? Под носа на Еж-а, разбира се!

I. Скициране

  1. За начало се прави мрежата. Не е трудна, особено със съвременните програмни средства (не е като да се черте с молив и линийка, нали, Еж?).
  2. Изчертаваме две концентрични окръжности. Ясно е къде им е центъра. Не се чуди, Еж, морските риби-таралеж са си кръгли, та чак КРЪГЛИ (когато се надуят!).
  3. После грабваме Pen Tool и започваме да "бродираме" тялото.
    Оки, Еж, за теб специално показвам как тези две окръжности и мрежата помагат на дизайнерите.
  4. Крайният резултат е контура на много хубава и абсолютно кръгла наежена риба-таралеж. Вече можем да "скрием" мрежата и окръжностите и да преминем към същинската работа.
  5. Рисуваме красиви и добре закръглени устни на рибата.
  6. Рисуваме окото (и то е кръгло) и добавяме перката (добре закръглена).
  7. Рисуваме бодлите. Има-няма, някъде около над 30 се получиха... май... Повярвай ми, Еж, но и под водата при зор се получава изпотяване, а тези бодилчета са си трудоемка работа!
  8. Оцветяване. Нищо работа - направо песничка. По-долу има още допълнително инфо за това.

II. Оцветяване

  1. Тялото. Използвани средства: Pen Tool; Layer Effects - gradient stroke, inner and outer glow, inner shadow, gradient overlay.
  2. Устните. Използвани средства: Pen Tool; Layer Effects - gradient stroke, inner glow, drop and inner shadow, gradient overlay.
  3. Окото (четири отделни слоя). Използвани средства: Ellipse and Pen Tool; Layer Effects - stroke, inner glow, drop shadow (основното око); inner glow (за черната зеница и за бялата точка); drop and inner shadow, inner glow, gradient overlay (за дъгата над окото).
  4. Перката (общо 14 отделни слоя). Използвани средства: Pen tool; Layer Effects - stroke, drop and inner shadow, inner glow (основния контур на перката); останалите 13 дъгички и "клонки" са чисто бели с opacity 50%).
  5. Бодлите (общо 33 отделни слоя). Използвани средства: Pen Tool; Layer Effects - drop shadow, stroke, color burn (за всяко бодилче ъгъла на drop shadow е различен).
  6. Черните петна (два отделни слоя). Използвани средства: Brush Tool; вторият слой е копие на първия и приложен филтър Caussian Blur. Единият слой е с opacity 15%, а другият - 85%.

Краен резултат

Риба-Еж (автопортрет) DTH

Ежко, все пак таралежите са кръгли. Приеми го с подобаващо запазване на самообладанието и се полюбувай на творбата. А аз си чакам твоя нарисуван ежко !!!

Навигация на страницата

нагоре